Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/autos24.pl/includes/menu.inc).

Czym jest i jak funkcjonuje klimatyzacja? Jakie są najbardziej znaczne kłopoty z jej funkcjonowaniem? Co warto wiedzieć?

Jednym z najbardziej istotnych wynalazków ludzkości stała się lodówka sprężarkowa. Umożliwiła ona na bezproblemowe przechowywanie żywności oraz leków i to przez długi czas. Następnie ktoś mądry jednakże wpadł na pomysł, ażeby takie coś zainstalować w aucie, by pasażerom lepiej się podróżowało jak jest upalnie. Od tamtej pory trudno sobie wyobrazić jeżdżenie samochodem bez klimatyzacji.

Tak właśnie powstała klimatyzacja (niezawodny kompresor), jaka obecnie uważana jest za jeden z najbardziej istotnych elementów, który troszczy się o nasze bezpieczeństwo. Dokładnie, chodzi o bezpieczeństwo, bo nikogo pewnie nie trzeba przekonywać, jak problematycznie utrzymać koncentrację w temperaturze ponad pięćdziesięciu stopni Celsjusza. Ponadto, klimatyzacja osusza powietrze, a to uniemożliwia parowanie szyb w aucie. Jak tak naprawdę funkcjonuje klimatyzacja - . Tak samo jak lodówka. Wygląda to tak, że w komorze silnika znajduje się sprężarka, dzięki niej gaz zamienia się w ciecz.
nowy rodzaj wentylatorów SPAL
Author: http://www.inter-instal.com/
Source: http://www.inter-instal.com/




Wędruje ona do chłodnicy, a z tamtego miejsca przedostaje się do parownika. Tu ulega rozprężeniu więc ze stanu ciekłego zmienia się w gazowy. Towarzyszy temu naturalnie spadek temperatury. Występuje niestety kilka kłopotów z eksploatacją klimatyzacji. Bardzo ważne to kłopoty mechaniczne, innego zdrowotne. Co w sumie jest w stanie się popsuć w układzie klimatyzacji? Bardzo często pojawia się nieszczelność układu klimatyzacji, a to wszystko przez korozję chłodnicy, parownika lub samej sprężarki.

Może to również wynikać z mechanicznych uszkodzeń. Nieszczelność będzie prowadzić do opróżnienia układu ze środka roboczego, natomiast także ze środka smarnego. Układ jest w rzeczywistości zabezpieczony przed pracą na sucho, lecz na początku spadku ciśnienia może prowadzić to do uszkodzenia sprężarki.

W takich okolicznościach w perspektywie mamy niestety poważne wydatki. Aby sprawdzić, w jakim miejscu układ nie jest szczelny powinniśmy napełnić go czynnikiem z dodatkiem barwnika UV. Jest on rozpuszczony w oleju do smarowania sprężarki, barwnik zaś widoczny jest w miejscach wycieku i widoczny jest bardzo dobrze w świetle UV. Stąd więc, aby nasza klimatyzacja miała się dobrze trzeba wybierać jak najbardziej odpowiednie produkty, dobrym przykładem są wentylatory Spal . Niezawodne i sprawdzone już w wielu okolicznościach.